Peugeot 107 lancering med 1.800 solgte biler

Peugeot 107Den nye Peugeot 107 fik en succesfuld start på det danske marked. I forbindelse med Danmarkspremieren blev ikke mindre end 1.800 slutsedler underskrevet.

Der er tilsyneladende plads til at lade sig forføre af fransk charme, hvis man er bilkøber i småbilssegmentet. I hvert fald har den nye Peugeot 107 på kort tid vist sig som en værdig spiller i småbilssegmentet, og 1.800 slutsedler vidner om potentialet i den lille charmør.

Peugeot 107 byder på meget mere end et lavt CO2-forbrug, manøvrevillighed og nyt design. Der er rig mulighed for at personliggøre bilen og vælge imellem helt særligt udstyr i form af forskellige alufælge, aluminiums gearknopper, kromeffekter på vinduer, specielt broderede måtter, genopladeligt navigationssystem, hvor iPhone og iPod kan tilkobles, armlæn med opbevaringsplads samt meget mere.

I forbindelse med premieren på Peugeot 107 blev der indgået et samarbejde med det danske designmærke Rosemunde, der især er kendt for forførende blonder. Resultatet blev en opsigtsvækkende ”Peugeot 107 Limited Edition” iført de karakteristiske blonder. Rosemundes valg af samarbejdspartner faldt ifølge chefdesigner Kathrine Hviid ikke tilfældigt på Peugeot.

”Vi havde mange bilmærker oppe at vende, men blev hurtigt enige om, at Peugeot passede bedst til vores værdier. Den franske æstetik og formsproget er nært beslægtet med vores designfilosofi, som ligger i mødet mellem det urbane og romantiske. Vi forbinder Peugeot med luksus til overkommelige priser – et bilmærke, der matcher fuldstændigt med Rosemundes univers,” siger chefdesigner, Kathrine Hviid.

Ved køb af den specielle designudgave af 107 følger der også en lækker goodiebag med fra Rosemunde.