Luksus vejhjælp fra Ford

Med Ford Prissikring punkterede Ford fordommen om, at autoriseret service er dyrere end uautoriseret service. Nu lancerer Ford endnu en nyskabelse ved at tilbyde luksus-vejhjælp til alle Ford-ejere, som lader deres bil servicere på et Ford-værksted.

Ford Assistance Plus hedder den nye, udvidede vejhjælps-pakke, som blandt andet omfatter 24-7 assistance i hele Europa, reparation på stedet, bugsering til værksted, erstatnings-bil, gratis overnatning og hjemtransport. Alt dette bliver nu en naturlig forlængelse af service-eftersynet på et Ford-værksted. Alle Ford-ejere får 12 måneders Ford Assistance Plus med i købet, når de får udført service eftersyn hos Ford. Og det uanset bilens alder og service-historik.

Ifølge marketingchef hos Ford Motor Company A/S, Helle Mathiasen Dam, skal det nye initiativ fastholde de kunder, som forlader Ford-værkstederne når deres Ford har fået 3-4 år på bagen.

“Vi er naturligvis interesserede i, at have så mange loyale kunder som overhovedet muligt og det får vi, når vi giver kunderne en bedre service-oplevelse. Med Ford Assistance Plus udvider vi så at sige service-oplevelsen fra værkstedet til vejen.”

Ford Assistance Plus dækker ikke blot ved ulykker og nedbrud, men også ved selvforskyldte hændelser som for eksempel en bilnøgle, der er smækket inde.

“Ford Assistance Plus er et ekstra argument for at vælge Ford-service, men det handler i lige så høj grad om, at vi gerne vil gøre alle Ford-ejere opmærksomme på de fordele og den tryghed, der følger med autoriseret service. Det er ikke kun et spørgsmål om garanti og gensalgsværdi, men også om sikkerhed. Ved autoriseret service er kunderne sikret brug af originale Ford reservedele, som er gennemtestet på kryds og tværs og over lang tid,” siger Helle Mathiasen Dam der gerne vil fortælle alle Ford-ejere, at der er forskel på autoriseret og uautoriseret service.

“Vores mekanikere er specialister i Ford og Ford-teknologi. De råder over alle specialværktøjer og har en viden, som i sidste ende er Ford-ejerens bedste garanti for korrekt udført arbejde,” siger marketingchefen.

Ford Assistance Plus og Ford Prissikring er led i en større omorganisering af hele Fords servicekoncept, hvor kunderne skal have en unik og individuelt orienteret service-oplevelse. Fra udgangen af 2013 skal Ford være synonym med markedets bedste service.

Ford Motor Company har 166.000 ansatte og 70 fabrikker globalt og sælger biler under mærkerne Ford og Lincoln. Europas første Ford-bil blev sendt med skib fra USA i 1903.