Lexus stadig nummer 1

Kunderne stadig mest tilfredse med Lexus Egentlig er det slet ikke nogen nyhed; ejere af Lexus stadig ualmindeligt godt tilfredse med deres biler.

Egentlig er det slet ikke nogen nyhed; ejere af Lexus stadig ualmindeligt godt tilfredse med deres biler. Når det alligevel er værd at nævne, så er det fordi bedriften er ret enestående; for ottende år i træk blev Lexus nemlig det højest rangerende bilmærke i J.D. Power tilfredshedsundersøgelse.

Hvad er er endnu mere imponerende er det faktum, at Lexus dermed har opnået  førstepladsen samtlige de år, hvor det har været muligt at afgive sin stemme på Lexus. Det er et resultat som ingen andre bilmærker tidligere har opnået, og det afspejler de store investeringer, som Lexus foretager for at kunne levere biler og service i højest mulige kvalitet.

Redaktion på bilogmotor.dk har ikke selv en Lexus stående, men vi har da været så heldige at prøve en LS460, som på daværende tidspunkt hævede sig over almindelige biler.

Lexus har formået at sætte en industriel standard for kvalitet og kundeservice, og sammen med en attraktiv modelrække bl.a. bestående af teknologisk avancerede og miljørigtige hybridmodeller, har Lexus formået at skabe sin helt egen niche inden for både salg og servicering af luksusbiler.  Det er et segment, hvor penge ikke betyder ret meget og hvor service og kvalitet er særdeles vigtige faktorer sammen med prestige.

J.D. Power and Associates 2008 kundetilfredshedsundersøgelse er udarbejdet på basis af mere end 16.000 svar fra ejere af biler registeret mellem september 2005 og august 2006, repræsenterende 28 mærker og 100 individuelle modeller.