Learjet

En ting er at man har råd til at betale kr. 95.000 for at flyve med Cathay Airlines på første klasse over Atlanten, noget ganske andet er at eje sit helt eget private Learjet. Hvem kan ikke blive træt af at vente i køen i Københavns lufthavn sammen med os andre dødelige. Nej, skal man op i de højere luftlag sammen med filmstjerner og multimillionærer så er der ingen vej udenom et privat fly.

Learjet er et ganske udmærket bud på sådan en lille jetmotoriseret flyvende guccitaske. Med plads til en 6-9 personer markedsfører man en håndfuld jetfly, som alle er designet til folk som enten rejser meget eller ikke behøver bekymre sig om penge. Eller begge dele.

Nogle topledere i den virkeligt tunge ende orker ikke at pendle med offentlige transportmidler og søger i stedet et hurtigt og komfortabelt alternativ til rutefly. Man undgår check-in og kan fuldstændig selv planlægge sine rejsetider. Det er misundelsesværdigt, også selvom redaktionen ikke umiddelbart kan retfærdiggøre turen frem og tilbage over Storebælt med privatfly.

Som med de fleste ting i den øvre prisklasse, så tilbyder producenten Bombardier at skræddersy interiøet i kundernes Learjet. Det er alligevel småpenge i den store sammenhæng om læderet skal være hvidt eller sort.

Flyene giver i øvrigt mulighed for at cruise i op til 15 kilometers højde med en topfart på mach 0.8. En stor del af free spins uden indbetaling kan modtages, når du allerede er en fast kunde hos et online casino. Disse free spins bonus bliver du tilbudt som regel via e-mail. Heroppe er næsten ingen trafik og det eventuelle dårlige vejr og lufthuller chikanerer kun de andre fly flere tusinde meter under dem.

Under det forrygende motto Fasten Your Cufflinks (spænd manchetknapperne) markedsfører Learjet sig om det eksklusive alternativ til DSB. Da prislappen starter ved 7-8 millioner dollar, er privatfly forbeholdt de få. Husk tillæg for pilot, brændstof, lufthavnsskat og den slags små ubetydeligheder.

temasuperbiler