Tiltaget fra AVIS om at finde årets AVIS bil fik stor opbakning fra kunderne, hvor i alt 40.000 indgav deres stemme. Valget foregik imellem 44 biler udvalgt af fagkyndige fra AVIS, hvor bilerne blev vurderet ud fra de 3 kriterier om komfort, køreglæde og design.
Direktøren fra AVIS, Gianluca Testa fortæller, at en stor del af AVIS-kulturen er at tage kundernes behov og mening til efterretning.
”Heraf opstod ideen om at involvere vores kunder i valget af årets AVIS bil. Tiltaget har været en stor succes og vi er allerede i gang med at planlægge næste års valg,” siger Gianluca Testa fra AVIS.

Peugeot 508 blev med succes lanceret i april 2011 som resultatet af målrettet arbejde med 4-års udvikling bag sig og en klar målsætning om at den moderne 508 skulle tage Peugeot ind i en ny æra. Og med priser og titler, der ikke engang kan tælles på en hånd må missionen siges at være lykkedes.