Lanceringen af den nye Fiat 500 er gået over al forventning. Fiat i Danmark oplever stor vækst i disse måneder, og i februar havde Fiat for første gang i lang tid en markedsandel på mere end 5%. Det skyldes i særdeleshed en succesfuld lancering af ”Årets bil i Europa” – den nye Fiat 500 – som allerede har godt fat i kunderne med bestillinger på over 600 stk. siden ankomsten til Danmark.
Den meget positive omtale af Fiat – kombineret med gode testresultater for Fiats øvrige biler, har haft en positiv effekt på det generelle salg, hvor biler som Panda, Grande Punto og Bravo sælger godt.
”Vi oplever øget salg over hele linjen, og det er glædeligt, at så mange biler i vores sortiment modtager anerkendelse fra både pressen og fra dem, det hele handler om – vores kunder,” siger Steffen Holm, pressechef i Fiat Group Automobiles Denmark A/S.
De positive vinde, der for tiden blæser omkring Fiat, handler dog ikke blot om et øget salg af biler. Det skal også ses i lyset af det faktum, at mærket i Danmark såvel som i Europa høster ros og anerkendelse for den forandringsproces, koncernen har gennemgået igennem de seneste år.
”Vi kan godt mærke, at endnu flere mennesker i dag forbinder Fiat med noget positivt og troværdigt. Dette – sammenholdt med at fabrikkerne på mange fronter producerer rigtig gode biler – skaber forhåbning og forventning om yderligere vækst,” fortsætter Steffen Holm.