Brabus bygger på Mercedes og med deres Brabus CLS V12 S Rocket, der havde verdenspremie ved Frankurt motormessen i 2005, har de endnu en gang overgået sig selv. Man ønsker ganske enkelt at have verdens hurtigste sedan. En rekord de tidligere har haft med EV12 modellen og som man nu har videreført til CLS.
Voldsom motor
Hjertet af bilen er en V12 bi-turbo motor fra Mercedes SL600 modellen, som derefter tages under kærlig behandling indtil den yder 1.101 Nm ved blot 2.100 omdrejninger. Motorkraften giver bilen et spark, der kan mærkes i selv de bløde sæder. Efter blot 3,9 sekunder kører bilen 100 km/t og den stopper først ved topfarten på 350 km/t. I øvrigt elektronisk begrænset af hensyn til blandt andet dækkene, idet bilen ellers ville fortsætte mod 370 km/t.
I modsætning til standardmodellerne fra Mercedes, der alle har 7-trins automatgear, må Brabus versionen tage til takke med 5 trin. Til at takle de mange kræfter er en forbedret undervogn fra Brabus eget værksted med kraftigere bremser og fjedre.
Som altid hos Brabus, handler det om mere end blot at tune motoren. Hver eneste detalje i bilen får en overhaling. Man skifter sæder, læder, rat, instrumentpanel og meget andet, så det får en finish som er bedre end den oprindelige bil. Utallige er historierne om Brabus folkenes optagethed af detaljer og minutiøse håndværk. Kun det bedste er godt nok.
Hjertet af bilen er en V12 bi-turbo motor fra Mercedes SL600 modellen, som derefter tages under kærlig behandling indtil den yder 1.101 Nm ved blot 2.100 omdrejninger. Motorkraften giver bilen et spark, der kan mærkes i selv de bløde sæder. Efter blot 3,9 sekunder kører bilen 100 km/t og den stopper først ved topfarten på 350 km/t. I øvrigt elektronisk begrænset af hensyn til blandt andet dækkene, idet bilen ellers ville fortsætte mod 370 km/t. I modsætning til standardmodellerne fra Mercedes, der alle har 7-trins automatgear, må Brabus versionen tage til takke med 5 trin. Til at takle de mange kræfter er en forbedret undervogn fra Brabus eget værksted med kraftigere bremser og fjedre.
Udstyrsorgie
Som altid hos Brabus, handler det om mere end blot at tune motoren. Hver eneste detalje i bilen får en overhaling. Man skifter sæder, læder, rat, instrumentpanel og meget andet, så det får en finish som er bedre end den oprindelige bil. Utallige er historierne om Brabus folkenes optagethed af detaljer og minutiøse håndværk. Kun det bedste er godt nok.
Tekniske data | |
Model | Brabus CLS V12 S Rocket |
Pris | kr. 7.000.0000 ekskl. levering |
Motortype | 12 cylindre v-form, benzin |
Træk | Baghjulstræk |
Slagvolumen | 6.233 ccm |
Ydelse | 730 hk ved 5.100 o/min |
Moment | 1.101 Nm ved 2.100 o/min |
Gearkasse | 5 trin automatisk |
Topfart | 350 km/t (elektronisk begrænset) |
0-100 km/t | 3,9 sekunder |
0-200 km/t | 10,5 sekunder |
0-300 km/t | 29,5 sekunder |
0-400 m | Ikke opgivet |
Forbrug | Ikke opgivet |
Bagagerum | Ikke opgivet |
Egenvægt | Ikke opgivet |
totalvægt | Ikke opgivet |
L/B/H | Ikke opgivet |
Tankkapacitet | Ikke opgivet |
Dæk | Foran: 255/35-19 |
Udstyr | Ikke opgivet |
Konkurrenter | Mercedes S-klasse AMG, Audi S8, BMW 7-serie |