Med basis i motorsport har det lille mærke Ascari lavet nogle af de hurtigste superbiler på kloden. Deres A10 model blev introduceret i 2006 som en gadeversion af deres spanske GT Racer.
Med 600 hestekræfter pumpet ud af en tunet udgave af V8 motoren fra BMW M5 og en egenvægt på 1.280 kilo var man sikret en topfart på vanvittige 220 mph svarende til 351 km/t. Men topfart alene var ikke nok til indgangsbilletten til den eksklusive klasse af superbiler; man havde ambitioner om at gøre bilen forrygende hurtig i sving, såvel som på de lange lige stræk.
Konkurrenterne skal alene findes blandt lignende superbiler som Pagani og Koenigsegg.
Tal og teknik | |
Model: | Ascari A10 |
Årgang | 2006 |
Produktion | 50 |
Pris: | Ukendt |
Motortype: | 8 cylindre, v-form |
Brændstof: | Benzin |
Træk: | Baghjulstræk |
Slagvolumen: | 4.941 ccm |
Ydelse: | 625 hk ved 7.500 o/min |
Moment: | 560 nm ved 5.500 o/min |
Gearkasse: | 6 trin sekventiel |
Topfart: | 350 km/t |
0-100 km/t: | 2,8 sekunder |
0-200 km/t: | Ikke oplyst |
0-300 km/t: | Ikke oplyst |
1/4 mile: | 10,8 sekunder |
Forbrug opgivet: | 6,8 km/l ved blandet kørsel (EU-norm) |
Tankindhold: | Ikke oplyst |
Bagagerum: | Ikke oplyst |
Køreklar vægt: | 1.280 kg |
Total vægt | Ikke oplyst |
L/B/H: | 430 cm/185,2 cm/113,8 cm |
Dæk: | 265/35 ZR18 345/30 ZR18 |
Standardudstyr: | Ikke oplyst |
Konkurrenter: | Pagani, Koenigsegg |