Bilmodel fra Citroen som introduceres i Danmark i starten af 2006. Bilen forventes at få priser på 800.000 og opefter, hvilket placerer den i den øverste kategori for alle Citroen modeller.
Da XM blev udfaset, var der ikke rigtig nogen model, som kunne tage pladsen. C5 var ganske vist en stor bil, men mere en forvokset Xantia, end en egentlig luksusmodel, som kunne matche f.eks. Peugeot 607. Med introduktionen af C6 råder man bod på dette.
Faktisk tyder de forløbige billeder og data tyder på at den nye C6 kommer til at trække Citroen op i et luftlag, hvor de ikke har været siden dagene med de enorme DS, SM og senest CX-modellerne.
At man bevidst stiler efter et nyt segment i luksusklassen understreges ved at motorvalget ved introduktion begrænser sig til at vælge om V6´eren skal drives af diesel eller benzin. Benzinudgaven yder 215 heste, mens den nyudviklede diesel kan prale af hele 208 heste og en drejningsmoment på 440 NM ved 1900 o/min. Begge kommer standard med et nyudviklet automatgear, som passer sig til en limousine af denne kaliber.
En nyudviklet undervogn skulle sikre oplevelsen af det flyvende tæppe, som har været Citroens vartegn i mange år. Den endelig pris ved introduktionen herhjemme er endnu ikke fastlagt, men propper man alt tilgængeligt ekstraudstyr i, f.eks. elektriske justerbar hvilesæder på bagsædet, tyder meget på at Citroen for første gang kan hæve sig op i millionklassen.